Balkan 3

27 mei 2018 - Korinthe, Griekenland

Bij deze deel 3!

Ljubljana, Slovenië
De reis begon bij de luchthaven van Ljubljana maar in de stad zelf was ik nog niet geweest. Een dagje rondgewandeld in deze relatief kleine en goed georganiseerde stad, fruit op de markt gehaald en 's avonds de lokale goulash geprobeerd. Ik zat in een hostel met een jongen uit Kosovo wat ook interessante gesprekken opleverde.

Delphi, Griekenland
Van Ljubljana gevlogen naar Athene waar ik mijn rondje Griekenland ook zal eindigen. Van de luchthaven naar Delphi gereden. Het orakel aldaar bewonderd met het besef dat middeleeuwse kerken in vergelijking hiermee tot vrij recente bouwwerken gerekend kunnen worden.

Olympia, Griekenland
Speelstad van de allereerste olympische spelen. Het olympische dorp bevat vooral veel tempels voor de offers aan de diverse Griekse goden maar de entree naar het sportveld maakt het meeste indruk. In de buurt van Olympia geslapen vlak bij de kust en gezien het weer ook een stukje gezwommen.

Zuidkant van Peloponnesos, Griekenland
Messini en Sparta bezocht voor de opgravingen uit de Griekse oudheid. Geslapen in Kalamata. De bergweg tussen Sparta en Kalamata (een goeie 40 km) is echt fantastisch, een van de leukste stukken die ik ooit heb gereden denk ik (inclusief de overstekende babygeiten).

Korinthe en omgeving, Griekenland
In de buurt van Naupoli geluncht met feta en olijven en daarna het enorme stadion van Epidauros bezocht. Het oude Korinthe heeft een mooi fort uit verschillende lagen op een nabijgelegen berg en in het nieuwe Korinthe is het mooiste het hele diepe en stijle kanaal dat twee wateren met elkaar verbindt.

Hierna door naar Athene en dan verder naar Wenen!

1. Willy Wassink:
    27 mei 2018
    zo zeg, jij hebt weer veel gezien de afgelopen dagen! zelfs daar hebben ze een standbeeld voor schoonmoeders!! Goeie reis verder en groetjes van Willy en René
  2. Willy Wassink:
    4 juni 2018
    hoi Marijn,
    je loopt een eindje achter, groetjes van Willy